Skocz do zawartości

Prawdopodobnie nie znajdziesz reklam Money Lobby i Level Up jeśli Adblock będzie włączony!

Recommended Posts

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz


  • Podobna zawartość

    • Przez Kozitsu
      Siemanko!
      Chciałem podzielić się z wami moim video poradnikiem odnośnie optymalizacji GTA 5. Jeżeli laguje Ci gta to warto spróbować!
       
       
    • Przez The-Carl
      Siemanko.
      Dużo osób w necie skarży się na to iż niektóre detale albo niewiele zmieniają w grze, a te które zmieniają dużo wiążą się dużym spadkiem fps.
      Dzisiaj pokaże wam kilka trików które pozwolą wam uzyskać lepszą jakość małym kosztem fps.
      Pierwszą z tych rzeczy jest anty aliasing.
      Bardzo dużo osób ma problemy z działaniem mssa i często nawet msaa x4 nie daje zadowalającego efektu.
      Można jednak przy włączeniu jednej opcji w panelu sterowania nvidia uzyskać efekt msaa x4 przy msaa x2 oraz efekt msaa x8 przy msaa x4.
      Przyda to się głównie posiadaczom słabszych kart, ale posiadaczom mocniejszych pecetów nie zaszkodzi to włączyć.
      A więc przechodzimy do panelu sterowania nvidia i w ustawienia programu wybieramy Grand Theft Auto V gta5.exe
      teraz szukamy opcji Wygładzanie krawędzi z próbkowaniem wielu klatek (MFAA) <- i włączamy tą opcje i zapisujemy
      I od teraz przy msaa x2 będziemy mieć taki sam efekt jak przy msaa x4 zachowując przy tym ilość klatek taką jak przy msaa x2.
      Uwaga: opcja mfaa działa tylko na kartach z serii gtx 900 i gtx 1000. Dla niekumatych wypiszę listę kart które obsługują mfaa
      Seria 900: gtx 950, 960, 970, 980, 980 ti, titan x maxwell
      Seria 1000: gtx 1050, 1050 ti, 1060 (obie wersje 3 oraz 6gb), gtx 1070, gtx 1070 ti, gtx 1080, gtx 1080 ti, titan x pascal
      Na poniższym filmiku macie porównanie mfaa z msaa
      Teraz druga kwestia jeśli chodzi o anty aliasing.
      Wiele osób w internecie skarży się na migotanie krawędzi na cienkich obiektach, białych liniach na ulicy lub też poszarpanych krawędziach w odbiciach samochodów jak np na tym filmiku:
      Ja również miałem ten problem i nawet ustawienie msaa x8 na niewiele się zdawało ale udało mi się go znacząco poprawić.
      A więc przechodzimy do folderu z gta5 w dokumentach i szukamy pliku settings.xml
      Teraz szukamy lini LodScale value="1.000000" i zmieniamy jej wartość na: 1.900000

      I zapisujemy plik. Znacząco to zmniejszy migotanie krawędzi w oddali ale nie rozwiąże problemu w 100%
      Możemy jeszcze wymusić włączenie fxaa high czyli fxaa wysokiej jakości które działa lepiej od standardowego fxaa i które możecie porównać np w grze battlefield 1 (fxaa high vs fxaa medium)
      W tym celu tworzymy w folderze gry plik commandline.txt i wklejamy do niego poniższą komendę(uwaga fxaa w ustawieniach gry musi być włączone!):
      -fxaa 3
      i zapisujemy plik.
      Po odpaleniu gry fxaa w ustawieniach gry będzie automatycznie wyłączone (jeśli tak jest to znaczy że jest dobrze) i wtedy uzyskamy nieco lepszy efekt fxaa.
      Całą listę komend możecie znaleźć tutaj: https://support.rockstargames.com/hc/pl/articles/202518358-Parametry-wiersza-poleceń-dostępne-w-GTA-V-na-PC
      Wiele z tych opcji może się wam przydać.
      I to wszystko jeśli chodzi i poprawie anty aliasingu.
      Teraz przejdźmy do następnej kwestii jaką będzie filtrowanie tekstur.
      Dużo osób skarżyło się na rozmywanie tekstur w oddali w gta online i sam miałem takowy problem
      Sama nvidia przyznała w swoim artykule iż problem występuje i wymuszenie filtrowania z poziomu panelu sterowania pozwoli uzyskać lepszy efekt.
      Tak więc w grze filtrowanie tekstur wyłączamy. Następnie przechodzimy do panelu sterowania nvidia i w ustawienia programu dla gta5.exe filtrowanie anizotropowe ustawiamy na 16x

      I od teraz tekstury w oddali nie powinny się rozmywać i ostrość powinna być zachowana (przynajmniej u mnie to działa tak jak powinno działać)
      To ustawienie nic nie kosztuje jeśli chodzi o ilość klatek.
      Widziałem też w internecie a nawet na tym forum tematy związane z zacinaniem się gry podczas jazdy samochodem, uderzenie w coś lub przy eksplozji. Dokładnie identyczny problem miałem w grze watch dogs 2.
      Jest na to proste rozwiązanie.

      Wystarczy ustawić maksymalną liczbę wstępnie renderowanych klatek na 4.
      W jaki sposób to działa? po prostu 4 klatki do przodu przed wyświetleniem na naszym ekranie zostają przetworzone przez procesor.
      Obciąży to w niewielkim stopniu procesor kosztem odciążenia karty graficznej. Jeśli jednak masz słaby procesor a mocną karte, nie zmieniaj tej opcji gdyż zwiększy ona tzw bottleneck.
      Możecie jeszcze napotkać problem z utratą ostrości tekstur po włączeniu fxaa lub msaa. Teoretycznie txaa działa w taki sposób aby zachować ostrość tekstur ale nie zawsze to się sprawdza.
      Pomóc może wyłączenie optymalizacji trójliniowej

      I teraz te bardziej oddalone tekstury będą bardziej ostre. To ustawienie u mnie kosztowało 1-2fps czyli praktycznie nic.
      Kolejna ciekawa opcja to Filtrowanie tekstur - Jakość
      Domyślnie jest ona ustawiona na jakość lecz możemy zwiększyć Ją do maksymalna jakość.
      Tekstury będą wtedy ostre jak żyleta ale opcja ta działa dobrze tylko na singleplayerze. Na gta online mimo iż fps nic się nie zmienił u mnie występował stuttering czyli przycinki itp.
      Dlatego nie polecam zmieniać tej opcji

      Które opcje zabijają wydajność procesora a które wydajność gpu?
      Jeśli chodzi o procesor to killerem jest rozszerzone skalowanie dystansu renderowania oraz zagęszczenie ludności, samochodów itp

      Jeśli chodzi o karte graficzną killerem jest głównie msaa ale również i miejscami wydajność potrafią zabić miękkie cienie nvidia pcss oraz amd chs które nie raz obciążają gpu o 10-15%.
      Dlatego jeśli doświadczasz spadków fps ze strony gpu to polecam miękke cienie ustawić na ultra miękkie. Nie są dużo gorsze od nvidia pcss i dadzą Ci dużo więcej fps.
      Kolejnym ustawieniem które pozwoli odciążyć gpu jest jakość odbić. Odbicia ultra bez wątpienia są znacznie ładniejsze od pozostałych ale jeśli jesteś w takiej sytuacji że musisz zmniejszyć kilka ustawień to z pewnością duży wzrost fps da Ci zmniejszenie jakości odbić.
      I to by było chyba na tyle z mojej strony.
      Jeśli macie jakieś inne problemy, pytania to piszcie pod tym tematem. Z chęcią pomogę wam je rozwiązać.
      Jeśli interesuje was mój sprzęt to:
      gtx 1060 6gb gigabyte oc
      i5 4460 3.4 ghz
      8gb ram ddr3 cl9 1600mhz
      W moim przypadku występował miejcami bottleneck dlatego musiałem zrezygnować z rozszerzonego skalowania dystansu renderowania i prawie całkowicie mi to pomogło.
      Po za tym gram na ustawieniach ultra z mfaa x2 + txaa i problem z anty aliasingiem nie wystepuję.
      Mam nadzieję że komuś któreś z tych opcji/porad pomoże
    • Przez Goha Goha 3 złpvpro.com
      Cześć, jestem nowy na tym forum. 
       Mam problem z włączeniem GTA V, nie gram na padzie a pokazuje, że niby gram a jak zniknie to jest ,,Wczytywanie Online'' tak jak na zdjęciu , ale nie mam zdjęcia jak zniknęło.Proszę pomóżcie mi za odpowiedź dziękuje 

    • Przez bluzgi
      Chcę laptopa, na którym uruchomię GTA w Full HD na przynajmniej średnich detalach. Piszcie tu, albo na priva. Dawajcie konkretne modele i za ile mogę je dostać i gdzie (bez owijania w bawełnę).
      Teraz mam peceta i kupiłem GTA, ale jest jedna wielka lipa. Komputer ma 5 lat i kartę zintegrowaną. Gra się włącza, ale to co na ekranie to przypomina pokaz slajdów a nie grę, więc się zdenerwowałem i stwierdziłem, że muszę kupić coś nowego, ale że z kasą nie za bardzo stoję, to nie będzie to nic wypasionego. Ma chodzić GTA, a reszta gier mnie nie interesuje.
    • Przez Namo
      Masz problem ze znalezieniem aktywnych graczy w GTA Online? Twoja lista znajomych pęka w szwach a gdy chcesz z kimś pograć to większość jest offline?
      Dzięki mojemu narzędziu o nazwie TosterBot możesz w łatwy sposób zebrać polskich i aktywnych graczy do wspólnej gry w GTA Online. Jest to skrypt który codziennie analizuje statystyki graczy z Ekipy Toster i wyświetla je w postaci tabeli dostępnej pod tym linkiem. Skrypt sprawdza kiedy gracz ostatnio pojawił się na sesji swobodnej i zdobył punkty RP. Data tej operacji pokazuje się w kolumnie Ostatni ranking obok nicku każdego analizowanego użytkownika. Najbardziej aktywni gracze listowani są na samym dole tabeli, to ich warto mieć w znajomych z pewnością, że nie porzucili oni gry w GTA Online kilka miesięcy temu. Dodając ich do znajomych masz pewność, że Twoje zaproszenia do akcji będą skutkowały znalezieniem kompana do rozgrywki. Algorytm dołączania do sesji częściej paruje ze znajomymi niż z członkami ekipy więc warto mieć aktywnych graczy w znajomych nawet w najaktywniejszej ekipie w Polsce.
      Do komunikacji głosowej polecam Teamspeak Ekipy Toster, tam zawsze znajdzie kogoś do pogrania w GTA Online.

Grand Theft Auto Forum

GTA Forum to polska społeczność graczy GTA Online. Dyskutujemy i dzielimy się pomocą z użytkownikami GTA V. Dzięki forum gra w GTA 5 jest przyjemniejsza gdyż można tutaj znaleźć kompanów do wspólnej rozgrywki. Dołącz do naszej społeczności rejestrując się na forum.

Google+

Twórcy z GTA Online na Youtube

Polskie Ekipy w GTA Online

Każdy kto grał w GTA Online wie, że samotne życie na sesjach swobodnych i akcjach to ciężki kawałek chleba. GTA Forum przychodzi takim samotnikom z pomocą i organizuje w dziale Ekipy prezentacje polskich ekip oraz pozwala umawiać się na wspólną grę. Każdy założyciel ekipy ma możliwość promować swój skład na tym forum aby rekrutować graczy do swojego składu.

Kasa do GTA Online

Polityka Rockstar w GTA 5 sprawia, że zdobycie pieniędzy jest trudne i czasochłonne a nowe zawartości DLC są coraz droższe. Z pomocą przychodzi Money Lobby na których można zebrać GTA$ 100 000 000 uczestnicząc w specjalnych sesjach oraz Level Up gdzie konto jest modowane o lepsze statystyki i więcej zer na koncie w wirtualnym banku.
×