Skocz do zawartości
  • Zarejestruj się

    Jeśli interesujesz się GTA i szukasz miejsca, gdzie możesz dzielić się wiedzą, dyskutować o nowościach, czy też znaleźć porady, to rejestracja na naszym GTA Forum jest dla Ciebie świetnym rozwiązaniem! Dołącz do społeczności pełnej pasjonatów, zyskaj dostęp do unikalnych działów, poradników oraz bądź na bieżąco z aktualnościami ze świata GTA Online i FiveM. Nie czekaj – załóż konto i rozpocznij przygodę z nami już teraz!

Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko.

Dużo osób w necie skarży się na to iż niektóre detale albo niewiele zmieniają w grze, a te które zmieniają dużo wiążą się dużym spadkiem fps.

Dzisiaj pokaże wam kilka trików które pozwolą wam uzyskać lepszą jakość małym kosztem fps.

Pierwszą z tych rzeczy jest anty aliasing.

Bardzo dużo osób ma problemy z działaniem mssa i często nawet msaa x4 nie daje zadowalającego efektu.

Można jednak przy włączeniu jednej opcji w panelu sterowania nvidia uzyskać efekt msaa x4 przy msaa x2 oraz efekt msaa x8 przy msaa x4.

Przyda to się głównie posiadaczom słabszych kart, ale posiadaczom mocniejszych pecetów nie zaszkodzi to włączyć.

A więc przechodzimy do panelu sterowania nvidia i w ustawienia programu wybieramy Grand Theft Auto V gta5.exe

teraz szukamy opcji Wygładzanie krawędzi z próbkowaniem wielu klatek (MFAA) <- i włączamy tą opcje i zapisujemy

I od teraz przy msaa x2 będziemy mieć taki sam efekt jak przy msaa x4 zachowując przy tym ilość klatek taką jak przy msaa x2.

Uwaga: opcja mfaa działa tylko na kartach z serii gtx 900 i gtx 1000. Dla niekumatych wypiszę listę kart które obsługują mfaa

Seria 900: gtx 950, 960, 970, 980, 980 ti, titan x maxwell

Seria 1000: gtx 1050, 1050 ti, 1060 (obie wersje 3 oraz 6gb), gtx 1070, gtx 1070 ti, gtx 1080, gtx 1080 ti, titan x pascal

Na poniższym filmiku macie porównanie mfaa z msaa

Teraz druga kwestia jeśli chodzi o anty aliasing.

Wiele osób w internecie skarży się na migotanie krawędzi na cienkich obiektach, białych liniach na ulicy lub też poszarpanych krawędziach w odbiciach samochodów jak np na tym filmiku:

Ja również miałem ten problem i nawet ustawienie msaa x8 na niewiele się zdawało ale udało mi się go znacząco poprawić.

A więc przechodzimy do folderu z gta5 w dokumentach i szukamy pliku settings.xml

Teraz szukamy lini LodScale value="1.000000" i zmieniamy jej wartość na: 1.900000

PLWoZy.jpg

I zapisujemy plik. Znacząco to zmniejszy migotanie krawędzi w oddali ale nie rozwiąże problemu w 100%

Możemy jeszcze wymusić włączenie fxaa high czyli fxaa wysokiej jakości które działa lepiej od standardowego fxaa i które możecie porównać np w grze battlefield 1 (fxaa high vs fxaa medium)

W tym celu tworzymy w folderze gry plik commandline.txt i wklejamy do niego poniższą komendę(uwaga fxaa w ustawieniach gry musi być włączone!):

-fxaa 3

i zapisujemy plik.

Po odpaleniu gry fxaa w ustawieniach gry będzie automatycznie wyłączone (jeśli tak jest to znaczy że jest dobrze) i wtedy uzyskamy nieco lepszy efekt fxaa.

Całą listę komend możecie znaleźć tutaj: https://support.rockstargames.com/hc/pl/articles/202518358-Parametry-wiersza-poleceń-dostępne-w-GTA-V-na-PC

Wiele z tych opcji może się wam przydać.

I to wszystko jeśli chodzi i poprawie anty aliasingu.

Teraz przejdźmy do następnej kwestii jaką będzie filtrowanie tekstur.

Dużo osób skarżyło się na rozmywanie tekstur w oddali w gta online i sam miałem takowy problem

Sama nvidia przyznała w swoim artykule iż problem występuje i wymuszenie filtrowania z poziomu panelu sterowania pozwoli uzyskać lepszy efekt.

Tak więc w grze filtrowanie tekstur wyłączamy. Następnie przechodzimy do panelu sterowania nvidia i w ustawienia programu dla gta5.exe filtrowanie anizotropowe ustawiamy na 16x

KiJPH7.jpg

I od teraz tekstury w oddali nie powinny się rozmywać i ostrość powinna być zachowana (przynajmniej u mnie to działa tak jak powinno działać)

To ustawienie nic nie kosztuje jeśli chodzi o ilość klatek.

Widziałem też w internecie a nawet na tym forum tematy związane z zacinaniem się gry podczas jazdy samochodem, uderzenie w coś lub przy eksplozji. Dokładnie identyczny problem miałem w grze watch dogs 2.

Jest na to proste rozwiązanie.

6Ef2Jj.jpg

Wystarczy ustawić maksymalną liczbę wstępnie renderowanych klatek na 4.

W jaki sposób to działa? po prostu 4 klatki do przodu przed wyświetleniem na naszym ekranie zostają przetworzone przez procesor.

Obciąży to w niewielkim stopniu procesor kosztem odciążenia karty graficznej. Jeśli jednak masz słaby procesor a mocną karte, nie zmieniaj tej opcji gdyż zwiększy ona tzw bottleneck.

Możecie jeszcze napotkać problem z utratą ostrości tekstur po włączeniu fxaa lub msaa. Teoretycznie txaa działa w taki sposób aby zachować ostrość tekstur ale nie zawsze to się sprawdza.

Pomóc może wyłączenie optymalizacji trójliniowej

k2qd4f.jpg

I teraz te bardziej oddalone tekstury będą bardziej ostre. To ustawienie u mnie kosztowało 1-2fps czyli praktycznie nic.

Kolejna ciekawa opcja to Filtrowanie tekstur - Jakość

Domyślnie jest ona ustawiona na jakość lecz możemy zwiększyć Ją do maksymalna jakość.

Tekstury będą wtedy ostre jak żyleta ale opcja ta działa dobrze tylko na singleplayerze. Na gta online mimo iż fps nic się nie zmienił u mnie występował stuttering czyli przycinki itp.

Dlatego nie polecam zmieniać tej opcji

a9DbXE.jpg

Które opcje zabijają wydajność procesora a które wydajność gpu?

Jeśli chodzi o procesor to killerem jest rozszerzone skalowanie dystansu renderowania oraz zagęszczenie ludności, samochodów itp

chart-22_35uh.jpg

Jeśli chodzi o karte graficzną killerem jest głównie msaa ale również i miejscami wydajność potrafią zabić miękkie cienie nvidia pcss oraz amd chs które nie raz obciążają gpu o 10-15%.

Dlatego jeśli doświadczasz spadków fps ze strony gpu to polecam miękke cienie ustawić na ultra miękkie. Nie są dużo gorsze od nvidia pcss i dadzą Ci dużo więcej fps.

Kolejnym ustawieniem które pozwoli odciążyć gpu jest jakość odbić. Odbicia ultra bez wątpienia są znacznie ładniejsze od pozostałych ale jeśli jesteś w takiej sytuacji że musisz zmniejszyć kilka ustawień to z pewnością duży wzrost fps da Ci zmniejszenie jakości odbić.

I to by było chyba na tyle z mojej strony.

Jeśli macie jakieś inne problemy, pytania to piszcie pod tym tematem. Z chęcią pomogę wam je rozwiązać.

Jeśli interesuje was mój sprzęt to:

gtx 1060 6gb gigabyte oc

i5 4460 3.4 ghz

8gb ram ddr3 cl9 1600mhz

W moim przypadku występował miejcami bottleneck dlatego musiałem zrezygnować z rozszerzonego skalowania dystansu renderowania i prawie całkowicie mi to pomogło.

Po za tym gram na ustawieniach ultra z mfaa x2 + txaa i problem z anty aliasingiem nie wystepuję.

Mam nadzieję że komuś któreś z tych opcji/porad pomoże :)

  • Lubię to 3
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona używa ciasteczek aby dawać najlepszą jakość korzystania ze społeczności GTA Forum